مفتول گالوانیزه گرم

مفتول گالوانیزه گرم که در بازار با نام مفتول سفید نیز به فروش می‌رسد، در زبان انگلیسی galvanized wire نامیده می‌شود که از مفتول سیاه پس از فرایند گالوانیزه شدن به دست می‌آید. فرایند گالوانیزه شدن بدین شکل است که در طی آن مفتول سیاه در برابر عواملی همچون اکسید شدن، سایش، خوردگی و زنگ‌زدگی مقاوم می‌شود.

هدف از گالوانیزاسیون مفتول های سیاه این می‌باشد که بتوان از آن ها در هر نوع شرایط آب‌و‌هوایی استفاده ‌شود و طول عمر بالایی داشته باشد. فرآیند گالوانیزاسیون، خود به دو دسته بندی گرم و گالوانیزاسیون سرد تقسیم می‌شود. شرکت صنعتی مش و مفتول ایرانیان با سال ها تجربه در این صنعت در اینجا مشخصات فنی، کاربرد ها و مزایا استفاده از مفتول گالوانیزه گرم را برای شما تعبیه دیده است، تا شما بیشتر با این محصول آشنا شوید.

مفتول گالوانیزه گرم

مفتول گالوانیزه گرم

مفتول گالوانیزه سفید

برای انجام فرایند گالوانیزاسیون به روش گرم آن، فولادی و مفتولی که عاری از هر‌گونه زنگ‌زدگی است در یک حمام مذاب مملو از فلز روی غوطه‌ور می‌شود تا در طی یکسری واکنش های شیمیایی بین روی و فلز، لایه‌ای از فلز روی، فولاد را بپوشاند و از آن در برابر اکسید شدن محافظت کند.

هدف اصلی تولید مفتول سفید یا همان گالوانیزه گرم، بالا بردن مقاومت محصول نهایی در برابر خوردگی و زنگ‌زدگی می‌باشد. در روش گالوانیزاسیون گرم ضخامت پوشش روی بیش‌تر از روش سرد آن می‌باشد که در نتیجه آن محصولات بدست آمده از این روش از مقاومت بیش‌تری در برابر رطوبت برخوردار هستند.

هذچند که تولید این محصولات به روش سرد نیز سبب می‌شود که مفتول از یک لایه فلز روی (zn) برخوردار شود اما از آنجایی که در این روش از الکترولیز برای انجام این کار استفاده می‌شود، ضخامت این لایه از مفتول گالوانیزه گرم کمتر می‌باشد که در نتیجه آن کیفیت محصول نهایی پایین تر است. عموما نوع چینی این محصولات با استفاده از گالوانیزهسیون سرد به تولید می‌رسد و نسبت به نوع گرم و با کیفیت تر آن که ایرانی می‌باشد از کیفیت و قیمت پایین‌تری برخوردار می‌باشد.

مفتول گالوانیزه گرم عموما در ضخامت‌های 1.2 الی 4 میلی‌متر به تولید می‌رسد. در صنعت با استفاده از این محصولات در ساخت فنس، توری گابیون، توری مرغی، سیم خاردار خطی و حلقوی استفاده می‌شود. محصولات بدست آمده از مفتول گالوانیزه گرم یا سفید برای کارهایی همچون حصارکشی باغات و کشاورزی و هم‌چنین در صنعت ساختمان، قالب‌بندی و بسته‌بندی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

انواع مفتول گالوانیزه گرم بر اساس کاربرد

1.      سیم رابیتس بندی

به مفتول سفید یا گالوانیزه گرم با ضخامت 1.2 میلی‌ متر، سیم رابیتس بندی گفته می‌شود. این نامگذاری به علت استفاده فروان از این محصول در رابیتس‌بندی می‌باشد که حتی با نام سیم رابیتس نیز شناخته می‌شود. خود این محصولات با توجه به جنس و روش تولید، به دسته بندی های زیر طبقه ‌بندی می‌شوند:

  • جنس: مفتول گالوانیزه گرم با ضخامت 1.2 میلی متر بر اساس جنس، به دو دسته “نرم” و “سخت” تقسیم می‌شود. عامل مشخص کننده میزان سختی و نرمی مفتول، مقدار کربن موجود در مفتول تولید شده می‌باشد. این عامل به این صورت می‌باشد که با افزایش مقدار کربن، مفتول نهایی شما سخت‌تر و با کاهش میزان کربن مفتول شما نرم‌تر می‌شود.
  • روش تولید: همان‌طور که پیش‌تر به این موضوع اشاره داشتیم، دو روش برای گالوانیزاسیون وجود دارد، هرچند که در ایران فقط از روش گرم برای تولید مفتول های گالوانیزه استفاده می‌شود و به همین دلیل این محصولات همگی از کیفیت تقریبا یکسانی برخوردار می‌باشند.

2.     سیم اسکوپ

نامگذاری این محصولات نیز با نام اقتصادی سیم اسکوپ مختص به مفتول های سفید با ضخامت 1.5 میلی ‌متر می‌باشد. عموما از این محصولات برای اسکوپ کردن پشت سنگ‌های گرانیت استفاده می‌شود و به همین دلیل است که این محصولات را سیم اسکوپ نامگذاری کرده اند.

انواع مفتول گالوانیزه گرم بر اساس کاربرد

انواع مفتول گالوانیزه گرم بر اساس کاربرد

قیمت سیم گالوانیزه سفید و رابیتس بندی

مهم ترین عمالی که در قیمت نهایی مفتول ‌گالوانیزه گرم و سیم رابیتس بندی تاثیرگذار می‌باشد، نوع گالوانیزاسیون و ضخامت فلز روی (zn) می‌باشد که به عنوان لایه محافظ بر روی محصول نهایی قرار گرفته است. هرچند که پارامتر های دیگری همچون ضخامت مفتول نیز در قیمت تمام شده مفتول سفید تاثیرگذار می‌باشد و با افزایش ضخامت، قیمت آن نیز بیشتر می‌شود.

همانطور که همان‌طور که پیش‌تر به ان اشاره شد، گالوانیزاسیون گرم با توجه به ضخامت بیش‌تر فلز روی که بر روی محصول ایجاد می‌کند از کیفیت بالاتری نسبت به گالوانیزه سرد برخوردار بوده و در نتیجه قیمت محصول تولید شده در طی آن فرایند نیز بالاتر می‌‌باشد.

خرید مفتول سفید

خرید مفتول گالوانیزه گرم با توجه به اهداف و نیاز محصول تولیدی صورت می‌گیرد، در نتیجه شما باید با توجه به نیاز های خود به مواردی همچون ضخامت مفتول توجه داشته باشید و متناسب به نیاز های خود برای خرید این محصولات اقدام نمایید. در صورت وجود سوالات بیشتر در مورد محصولات می‌توانید با شماره ۲ –  ۸۸۸۵۷۵۷۰ – ۰۲۱ با ما در ارتباط باشید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها