مفتول شاخه سیاه

مفتول شاخه سیاه

با اطمینان می‌توان گفت که یکی از اصلی ترین و پر استفاده ترین محصولات در صنایع مختلف مفتول های شاخه شده می‌باشند. اصولا به یک محصول تک رشته ای و سیمی مفتول می‌گویند که می‌توانند از ماده اولیه مختلفی تشکیل شده باشند. این مواد اولیه می‌تواند شامل موادی همچون: مس، پلیمر، فولاد، استیل و مواد دیگر باشند که پس از گذراندن چندین مرحله به مفتول ها تبدیل می‌شوند. شرکت صنعت مش و مفتول ایرانیان با سال ها تجربه در این صنعت در اینجا اطلاعات فنی و مشخصات مفتول شاخه سیاه را برای شما تعبیه دیده است، تا شما بیشتر با آن آشنا شوید.

انواع مفتول ها: مفتول شاخه شده سیاه در کدام دسته قرار می‌گیرد؟

انواعی از فولاد برای تولید یک مفتول به کار می‌روند که درجه بندی های مختلفی را ایجاد می‌کنند. هر استانداردی در این محصولات از مقدار مشخصی کربن و عنصر های دیگر تشکیل شده است. مفتول های فلزی همچون مفتول شاخه سیاه، چندین نوع می‌باشند که هر کدام با توجه به ویژگی های مختص به خودشان در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مفتول سیاه

مفتول سیاه

مفتول شاخه شده سیاه

از ویژگی های این محصول می‌توان به مقاومت بالای آن اشاره کرد اما در کنار آن باید به شما بگوییم که مفتول شاخه شده سیاه، مفتولی نرم و منعطف می‌باشد. این مفتول ها در دمای بالای 900 درجه سانتی گراد حرارت می‌بینند و تولید می‌شوند. هر چه این مفتول ها میزان کربن کمتری را دارا باشند، نرمی آنها نیز بیشتر می‌شود.

این نکته وجود دارد که هر چه میزان کربن افزایش پیدا می‌کند، سختی مفتول نیز افزایش می‌یابد و رابطه ای مستقیم بین این دو وجود دارد. افزایش سختی باعث می‌شود که مفتول در برابر رطوبت و خوردگی مقاومت بیشتر از خود نشان دهد و این محصول طی فرآیندی کششی تولید می‌شود تا در فرمت کلاف و یا به صورت کیلویی به بازار عرضه شود.

در اینجا تعدادی از این دسته بندی ها را برایتان آورده ایم:

·         مفتول گالوانیزه

·         مفتول سیاه

·         مفتول سفید

·         مفتول استیل

·         مفتول مسوار

·         مفتول pvc

روش تولید مفتول شاخه سیاه

جهت تولید این نوع از مفتول ها باید در ابتدا مفتول خام اولیه را به ضخامت مورد نظر دربیاوریم.  این عمل در طی فرآیند نورد سرد می‌شود، به خاطر داشته باشید که در شروع عملیات مفتول سفت بوده و امکان پیچاندن آن وجود ندارد.

برای گالوانیره کردن مفتول ها آن را در کوراه ای با حرارت 900 درجه سانتی گراد قرار می‌دهند تا عمل آنیلینگ کردن برای آنها رخ بدهد. سپس کلاف های مفتول حرارت دیده را از کوره خارج می‌کنند و سرد می‌کنند که محصول بدست آمده همان مفتول شاخه سیاه می‌باشد.

تولید مفتول شاخه سیاه

تولید مفتول شاخه سیاه

این نوع محصول به دو دلیل باید توسط محلولی اسیدی تمیز شوند:

1.      به خاطر جدا شدن لایه اکسیدی روی سطح ورق، سطح مفتول دچار آسیب شده، پس در نتیجه این کار باعث افزایش کیفیت سطح مفتول سیاه می‌شود

2.      در طی فرآیند نورد سرد، روی ورق ها بدون اکسید زادیی، اسید شویی سرد می‌شوند که فرآیند نورد سرد را دچار مشکل می‌کند پس بهتر است که این پاکسازی برای آن انجام شود

از زیر گروه های مفتول شاخه سیاه می توان به مفتول های قالب بندی، مفتول آرماتوبندی یا همان مفتول نجاری و موارد دیگر اشاره کرد. در صورت وجود سوالات بیشتر در مورد محصولات می‌توانید با شماره ۲ –  ۸۸۸۵۷۵۷۰ – ۰۲۱ با ما در ارتباط باشید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها