توری لوزی

توری های لوزی یکی از پر مصرف ترین و کاربردی ترین محصولات در انواعی از صنایع به شمار می‌آیند که غالبا به صورت فنس کششی و یا با اشکال چهارضلعی، تولید و به بازار عرضه می‌شوند. هرچند که این محصولات در بسیاری از اوقات نادیده گرفته می‌شوند، اما دلیل این امر وجود همتای معروف تر و ناآشنایی خریداران با این محصول می‌باشد. در چند ساله اخیر مشاهده شده که با آشنایی بیشتر مردم با این محصول و ویژگی های آنها که دلیل برتری آنها می‌باشد، میزان درخواست توری های لوزی در بازار به شدت افزایش یافته است. شرکت صنعتی مش و مفتول ایرانیان با سال ها تجربه در این صنعت در اینجا کاربرد ها، نحوه تولید، قیمت و مزایا استفاده از توری لوزی را برای شما تعبیه دیده است، تا شما بیشتر با این محصول آشنا شوید.

توری لوزی

توری لوزی

مراحل تولید اکسپندد متال

این محصول که با نام توری اکسپندد متال نیز شناخته می‌شود، دارای ساختاری ساده ولی در عین حال کاربردی می‌باشد، به همین دلیل برای آشناییت بیشتر شما با ساختار این محصول، در این بخش مراحل تولید توری لوزی را برای شما آورده ایم.

  • در مرحله اول ورقه های فلز مربوطه از صنایع مادر و کارخانه ها خریداری می شوند
  • در مرحله دوم با استفاده از قیچی های مخصوص فلزات، آنها را بسته به نیاز کار برش می دهند
  • سپس بعد از انجام فرآیند کشیدن، آنها به صورت رشته هایی در می آیند
  • رشته هایی که در مرحله قبل ساخته شدند در این مرحله به صورت همزمان در هم تنیده می‌کنند و مش بندی های متفاوتی نسبت به نیاز بازار تولید می‌کنند

ساختار توری لوزی

اکسپندد متال یا همان توری های لوزی تا ارتفاعی بالغ بر ۵۰ سانتی متر به تولید می‌رسند؛ این بدین معناست که ماکزیمم ارتفاع این محصولات نیم متر می‌باشد. در بیشتر تولیدی های این محصول در تولید توری لوزی از آلیاژ های ضد زنگ استفاده می‌شود که بسته به محل نصب‌شان می‌توانند از اکسید شدن این مدل فنس ها جلوگیری می کند.

قیمت توری لوزی

در این بخش قصد داریم، نکات مربوط به قیمت گذاری توری اکسپندد متال را به شما معرفی کنیم تا شما بتوانید با توجه به عوامل موثر بر قیمت این محصولات، بهترین و مقرون به صرفه ترین توری لوزی را با توجه به نیازهای خودتان، از شرکت صنعتی مش و مفتول ایرانیان خریداری کنید. دیده شده است که بسیاری از کاربران به دلیل آگاهی کم نسبت به نحوه قیمت گذاری این محصولات، همیشه با این مشکل روبرو هستند که چرا در فروشگاه ها و عرضه کنندگان مختلف، تفاوت قیمت زیادی در میان توری های لوزی مشاهده می‌شود.

در ادامه این مطلب با بررسی عوامل موثر بر قیمت توری اکسپندد متال به خوبی متوجه خواهید شد که با توجه به هر کدام از پارامتر های تاثیرگذار، چه تغییری در قیمت نهایی این محصولات ایجاد خواهد شد.

قیمت توری لوزی

قیمت توری لوزی

دو عامل اصلی تعیین قیمت توری لوزی به شرح زیر است:

جنس توری لوزی

اولین و مهم ترین پارامتر در تعیین قیمت این محصولات، جنس آن ها می‌باشد که بسته به مواد اولیه استفاده شده در تولید آنها تغییر قیمت نهایی قابل توجهی خواهند داشت. شکی در این موضع نیست که هر چقدر جنس مواد اولیه استفاده شده در تولید توری لوزی کیفیت بالاتری داشته باید، مقاومت بهتری نیز از خود نشان خواهد داد و در نهایت قیمت محصول نهایی بیشتر خواهد بود.

ضخامت و نوع مفتول

ضخامت به کار مفتول های به کار رفته در تولید توری لوزی نیز عامل مهمی و تاثیرگذار در قیمت گذاری آن می‌باشد. به هر اندازه که این ضخامت افزایش پیدا کند، مقاومت این دسته از محصولات نیز بیشتر خواهند شد. در نتیجه با افزایش ضحامت، شاهد افزایش قیمت این محصولات می‌باشیم که یکی از دلایل اصلی ایجاد اختلاف قیمت انواع توری های اکسپندد متال در برخی از فروشگاه ها نسبت به هم می‌‌باشد.

تولید سفارشی توری لوزی

باید به این نکته اشاره کرد که افرادی که نیاز به مقدار زیادی از این محصول دارند، می توانند به صورت سفارشی از کارخانه ها درخواست تولید توری هایی با اندازه چشمه یا سوراخ های خاص داشته باشند و کارخانه تولیدی نیز به نسبت درخواست شما تراکم این شکاف ها و چشمه ها را تغییر خواهند داد.

نکته دیگر در مورد درخواست سفارشی این است که هرچقدر تراکم این چشمه ها بیشتر باشد، در نتیجه حجم فلز استفاده شده نیز بیشتر خواهد شد و در قیمت توری های لوزی تاثیرگذار خواهد بود. همچنین این مسئله باعث افزایش وزن محصول نهایی شما نیز خواهد شد که حتی برخی از حجم های زیاد می‌تواند باعث ایجاد مشکل در حمل و نقل محصولات نیز بشوند.

جنس و تنوع آن

با توجه به کاربرد های توری اکسپندد متال می‌توان فهمید که جنس آن فلزی می‌باشد. توری لوزی اغلب به دلیل جنس فلزی که در ساخت آن استفاده می‌شود، با اسم فنس فلزی نیز شناخته می‌شود. ساختار اکسپندد متال تقریبا شبیه توری رابیتس می باشد. جنس این محصول نسبت به شرایط استفاده از آن، متفاوت است و از آلیاژ و فلز های مختلفی در ساخت آن بهره گرفته می‌شود.

بیشتر فلزاتی که در تولید توری لوزی استفاده می‌شوند، اغلب فلزاتی کاربردی نظیر فولاد های ضد زنگ، فولاد و ورق سیاه، فولاد و ورق گالوانیزه، آلومینیوم و موارد دیگر می‌باشند. از اصلی ترین دلایل استفاده از فولاد در تولید توری اکسپندد متال می‌توان به مقاومت بالای این فلز اشاره کرد، زیرا این مقاومت و محکم بودن با توجه به کاربرد فنس کششی مهم ترین فاکتور و ویژگی آن محسوب می‌شود.

جنس توری لوزی

جنس توری لوزی

کاربرد های توری لوزی

همان گونه که قبل تر توضیح دادیم، این محصول کاربرد های فراوانی در صنایع مختلف دارد. به همین علت، مصرف این شبکه های فولادی به صورت روز به روز افزایش می‌یابد.

در این بخش قصد داریم کاربرد های توری لوزی یا همان اکسپندد متال را برای شما شرح دهیم:

  1. کف پله های آهنی

مقومت بالا و وزن پایین این محصولات سبب شده که در موقعیت هایی همچون کف پله های آهنی مورد استفاده قرار بگیرند. این موضوع به این دلیل است که همزمان قابلیت تحمل وزن بالا و بیشتر نکردن وزن سازه را به شما ارائه می‌کنند.

  1. صنعت فیلتر سازی

از توری های لوزی به صورت عمده در ساخت فیلتر های ماشین های سنگین استفاده می‌شود. فیلتر ماشین های سنگین با توجه به فشاری که باید تحمل کنند، احتیاج به محصولی سبک و مقاوم دارند.

  1. درب های پارکینگی

توری اکسپندد متال با توجه به به ویژگی هایی که دارند، گزینه خوبی برای ساخت درب ها محسوب می‌شوند. هرچند که این موارد تنها دلیل استفاده از این محصولات در ساخت درب های پارکینگی نمی‌باشد، بلکه زیبایی ساختاری و ظاهری این محصولات نیز در این امر تاثیرگذار می‌باشد.

  1. ساخت حفاظ

نصب راحت این محصولات در محل سبب شده که برخی از معماران از این محصولات به عنوان حفاظ استفاده کنند. به همین دلیل دیده می‌شود که از توری لوزی در حفاظ کشی محدوده های معین استفاده های فراوانی می‌شود. دلیل دیگر استفاده از توری اکسپندد متال به عنوان حفاظ، مقاومت بالای آنها می‌باشد، که به سادگی پاره نشده و احتمال نفوذ به محدوده را به حداقل می‌رسانند.

  1. دکوراسیون مکان های عمومی (داخلی و خارجی)

برخی از سازه های بزرگ و عمومی همچون شهربازی ها یا فروشگاه ها که در شهرهای مختلف وجود دارند از توری لوزی به عنوان جدا کننده قرفه های خود استفاده می‌کنند.

  1. به عنوان سرند در ساختمان سازی و معادن

شبکه فولادی که در اکسپندد متال تعبیه شده است، می توانند از عبور اجسام درشت جلوگیری کند و به نوعی باعث غربال شن ها و ماسه ها می‌شوند که کاربرد فراوانی در معادن و برخی از بخش های ساختمان سازی دارند.

کلام آخر…

امیدواریم که نکات گفته شده در این مطلب دیدگاه کاملی درباره توری لوزی یا همان اکسپندد متال به شما داده باشد و همچنین آشناییت لازمه را با نحوه حساب کردن قیمت نهایی توری لوزی یاد گرفته باشید. هدف ما از این مطلب این است که شما بتوانید با توجه به نیازهای خود بهترین نوع از این محصول را برای سازه و کار خود خریداری کنید. در صورت وجود سوالات بیشتر در مورد محصولات می‌توانید با شماره ۲ –  ۸۸۸۵۷۵۷۰ – ۰۲۱ با ما در ارتباط باشید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها