انواع توری پنجره و درب

پنجره ها از گذشته تا به حال در ساختمان ها به عنوان دریچه ای برای ورود نور و ایجاد گردش هوا تعبیه شده اند. با اینکه پنجره ها جریان هوا و تهویه طبیعی محیط داخلی منزل یا محل کار را تامین می‌کنند اما ورود حشراتی همچون پشه و مگس از طریق آنها یکی از مشکلات آنها بوده است. این موضوع سبب شده است که جهت جلوگیری از ورود حشرات، بر روی درب و پنجره ها از توری پلیسه استفاده شود. شرکت صنعتی مش و مفتول ایرانیان با سال ها تجربه در این صنعت در اینجا انواع، کاربرد ها و مزایا استفاده از توری پنجره و درب را برای شما تعبیه دیده است، تا شما بیشتر با این محصول آشنا شوید.

توری پنجره و درب

توری پنجره و درب

این نیاز با گرم شدن هوا و نزدیک شدن فصل تابستان به صورت چشم افزونی بیشتر می‌شود و می‌توان گفت در چنین زمان هایی است که ضرورت استفاده از توری پنجره‌ و درب بیشتر از هر زمان دیگری حس می‌شود. امروزه با پیشرفت این صعنت این توری های پنجره در انواعی از قاب ها همچون آلومینیومی، یو پی وی سی، چوبی یا فلزی در انواع کشویی، پلیسه، ثابت و جمع شونده به تولید می‌رسند تا برطرف کننده این مشکل مشتریان باشند.

انواع توری پنجره و درب

توری های جدید درب و پنجره در انواع مختلفی به تولید می‌رسند تا تمامی نیاز های مشتریان را برطرف کنند. انواع دوجداره از استحکام بالایی برخوردار بوده و به همین دلیل مزیت های فراوانی همچون طول عمر بسیار بالا خواهد داشت. همچنین این محصولات به علت ساختار خود علاوه بر اینکه به زیبایی محیط شما می‌افزایند، مزاحمت خاصی نیز برای شما ایجاد نخواهند کرد. همچنین شما می‌توانید در صورت نیاز از انواع کشویی این محصولات استفاده کنید تا باز و بسته کردن آنها نیز آسان تر باشد.

انواع توری پنجره و درب پلیسه و رولینگ نیز مزیت های خاص خود را دارند و در مواقعی که پنجره بسته می‌باشد، توری ها به شکل رول و یا پلیسه جمع می‌شوند و این ویژگی را به شما ارائه می‌دهند که با در صورت بسته بودن مانع دید شما نمی‌شوند. همچنین به آسانی در اثر شرایط محیطی دچار پوسیدگی نمی‌شوند. برای مبارزه با حشرات موزی دقت داشته باشید که به هنگام نصب تمامی درز های درب و پنجره ها را پوشانده باشید.

از نظر مکانیزم حرکتی (باز و بست)

توری پنجره و درب با توجه به نوع پنجره و قاب آن‌ها، مدل‌های مختلفی دارند. از نظر مکانیزم حرکتی این محصولات می‌توانند در دو مدل ثابت و متحرک به تولید برسند. توری‌ پنجره ها‌ یکی از دو مدل باز شو یا ثابت می‌باشد اما توری درب ها عموما باید قابلیت باز و بسته شدن را داشته باشند تا عبور و مرور ممکن باشد، هرچند که با توجه به کاربری و نیاز های شما این امکان وجود دارد که توری درب نیز به صورت ثابت نصب شود.

توری پلیسه‌ای

توری پنجره پلیسه‌ای که با نام آکاردئونی نیز شناخته می‌شود، یکی از بهترین و محبوب ترین انواع توری پنجره و درب محسوب می‌شوند. این مدل از توری ها برای درب ها به صورت کرکره‌ای عمل کرده و باز و بسته می‌شود. از نکات دیگر این محصول باید به ثابت بودن قاب یا چهارچوب آن اشاره داشت، که در نتیجه آن جهت باز و بسته شدن از فنر یا لولا در نصب این محصولات استفاده نمی‌شود. از مزیت های دیگر این مدل از توری های درب و پنجره مقاومت بالا، امکان خرابی و پوسیدگی کم، طول عمر زیاد و پاره نشدن آن می‌توان اشاره کرد.

باز شدن توری های پیلسه ای مانند باز شدن یک پنجره معمولی و بصورت کشویی است. این امکان وجود دارد که این توری ها از راست به چپ  یا چپ به راست باز و بسته شوند. در نهایت باید گفت که توری پلیسه ای از نصبی آسان و هزینه نصب و قیمت مناسبی برخوردار می‌باشد و به همین دلیل و کارایی های دیگری که به مشتریان ارائه می‌دهد، بهترین توری برای درب و پنجره ساختمان های مسکونی، ویلا و شرکت ها به شمار می‌آید.

از عوامل دیگر محبوبیت این مدل از توری های درب و پنجره می‌توانیم به نظافت آسان ، مقاومت بالا ، کارایی راحت و ماندگاری و طول عمر مناسب و همچنین قابلیت دید تا ۹۰ درصد آن اشاره کنیم.

توری پلیسه عمودی

توری پلیسه ای خود به انواع مختلفی تقسیم می‌شود. این نوع توری پنجره دوجداره بوده و بصورت عمودی بازو بسته می‌شود. شما باید قبل از خریداری این مدل حتمی به فریم درب یا پنجره خود توجه داشته باشید تا مطئن شوید که می‌توانید از این مدل استفاده کنید، به شکلی که از توری عمودی می‌توان در پنجره هایی که در ارتفاع کم قرار دارند استفاده کرد.

توری پلیسه افقی

برخلاف حالت قبلی، باز و بسته شدن این مدل از توری های پلیسه ای بصورت افقی و کشویی می‌باشد و از آنها عموما برای درب و پنجره هایی که در ارتفاع بالا نصب شده اند، استفاده می‌شود. همچنین به این موضوع توجه داشته باشید که از این مدل می‌توان برای انواع درب و پنجره های  UPVC، آلومینیومی، آهنی و چوبی بهره برد.

توری پلیسه دو طرفه

این مدل از توری های پلیسه ای برای درب و پنجره هایی کاربرد دارند که از پهنای زیادی برخوردار هستند. امکان نصب این توری ها بر روی حالات بازشو درب و پنجره آلومینیومی (تک حالته، دوحالته، کشویی، فولکس واگنی و …) وجود دارد.

توری پنجره و درب آهنربایی (مگنتیک)

این مدل از توری ها محصولی مشابه با توری های پلیسه ای و چسبی می‌باشدف که تفاوت آنها در قابلیت جدا شدن از قاب در و پنجره می‌باشد.این محصولات در ابعاد متوعی به تولید رسیده و از مراحل نصب آسانی برخوردار می‌باشند. همچنین به دلیل وجود قفل آهنربایی در طراحی آنها، عملیات بسته شدن به صورت خودکار انجام می‌شود. تمیز کردن این محصولات نیزآسان بوده، چرا که شما می‌توانید به راحتی آنها را جدا کرده و شستشو دهید.

توری پنجره و درب ریلی

توری ریلی یا کشویی، همانطور که از نام آن پیداست، به صورت ریلی باز و بسته می‌شوند. ااز مزیت های این محصول اشغال کردن فضای بسیار کم می‌توان اشاره کرد که به همین دلیل به راحتی می‌توان از آنها برای طیف وسیعی از پنجره ها استفاده کرد. قاب مورد نیاز برای نصب و اجرای توری ریلی روی چهارچوب پنجره قرار می‌گیرد و همچنین این امکنا وجود دارد که باز و بسته شدن این توری ها از راست به چپ یا بالعکس صورت بگیرد.

رولینگ

توری های رولینگ از توری های متحرک با قاب ثابت برای درب و پنجره می‌باشند. این توری ها به صورت کرکره ای عمل کرده و به صورت یک جهته و افقی برای پنجره‌های یک لنگه بازشو در بازار موجود می‌باشند. همچنین این محصولات به صورت عمودی از بالا به پایین برای پنجره‌های کوچک و با ارتفاع کم نیز وجود دارند.

لولایی

توری لولایی با استفاده از یک لولا و مشابه با یک پنجره عمل می‌کنند، این مسئله سبب شده که از این مدل توری های درب و پنجره، عموما برای درب‌های ورودی استفاده شود. حتمی این نکته را به خاطر داشته باشید که توری های لولائی به فضای زیادی برای باز و بسته شدن نیاز دارند.

توری درب و پنجره ثابت

این محصولات همانطور که از نام آنها مشخص است، کاملا فیکس بر روی یک قاب پنجره نصب می‌شوند. این نوع توری ها برخلاف انواع دیگر قابلیت باز و بسته شدن یا به کنار زده شدن را ندارند، هرچند که این مسئله سبب شده که قیمت این مدل از توری ها ارزان تر از باقی مدل ها باشد. استفاده اصلی از این نوع توری ها در پنجره‌هایی است که فضایی برای حرکت توری نداشته یا نیازی به باز یا بسته شدن توری وجود ندارد.

چسبی

توری پنجره چسبی ساده ترین مدل از توری ها به شمار می‌آید که قیمت بسیار پایینی نیز دارند. نوار چسپی که در این محصولات وجود دارد، مشابه با درزگیرهایی می‌باشد که در چارچوب درب ها استفاده می‌شوند. راحتی نصب این توری ها به قاب پنجره جدا شدن آنسان آنها در صورت نیاز، یکی از ویژگی های اصلی این محصولات به شمار می‌آید.

بر اساس جنس توری

امروزه بیشتر از قاب های آلومینیومی، چوبی، فلزی و یو پی وی سی برای نصب روی در و پنجره‌ها استفاده می‌شود. حال با توجه به خود توری‌ مورد نظر و محیطی که می‌خواهد توری را در آن نصب کنید، می‌توانید محصولاتی با یکی از جنس های آلومینیوم، مفتول، الیاف پلی‌استر، نایلون و فایبرگلاس بهره ببرید.

مزایای توری پلیسه ای

در این بخش می‌خواهیم شما را با مزایا و معایب توری های پلیسه ای بیشتر آشنا کنیم، پس با ما همراه باشید.

مزایا این محصولات:

  • قابلیت دید بالاتر نسبت به سایر توری ها
  • امکان جمع شدن و باز و بست آسان
  • سهولت و راحتی در نصب
  • استفاده ساده و کارایی بالا
  • دفرمه نشدن چارچوب توری در اثر باز و بسته شدن
  • نسوز و ضد اشتعال
  • امکان تولید در هر سایز و اندازه
  • امکان انتخاب طیف رنگ وسیع و طرح های متنوع
  • قابلیت نصب در هر جهت دلخواه
  • مقاومت بالا در مقابل شرایط اب و هوایی(طوفان، تگرگ و …)
  • مقاومت بالا در پوسیدگی و نور خورشید
  • شستشوی راحت و بدون دردسر
  • مقاوم در برابر رطوبت و ضد زنگ

معایب توری پلیسه ای:

تنها عیبی که می‌توان از این مدل توری پنجره و درب گرفت، قیمت بالای این توری ها نسبت به مدل های قدیمی تر می‌باشد. همین مسئله باعث شده که از نظر برخی خرید آن ها اقتصادی نباشد، هرچند که باید به دوام بالا و طول عمر بالاتر و راحتی این مدل توری ها توجه داتشه باشید، تا ببینید که قیمت بالای این محصولات میتواند یک سرمایه گذاری مناسب در دراز مدت باشد.

قطعات مصرفی جهت تولید توری پلیسه ای

در این بخش قصد داریم برای آشناییت بیشتر شما با این محصولات، قطعات مصرفی در ساخت آنها را به شما معرفی کنیم.

  • پروفیل ها
  • ست کامل یراق آلات توری پنجره و درب
  • توری پلیسه درب و پنجره upvc و آلومینیوم با ساختار فایبرگلاس
  • لاستیک
  • برس مویی
  • تسمه پلاستیکی نگهدارنده
  • باند چسب دو طرفه
  • نخ تعادل

شستشو و تمیز کردن توری‌ پنجره‌ها

نظافت پنجره ها و توری های آنها یکی از عوامل تاثیرگذار در زیبایی سازه شما خواهد بود. اگر بخواهید پنجره‌های خود را تمیز کنید، اما از توری‌ها غافل بمانید، قطعا زحمات شما به هدر خواهد رفت. با روش هایی که در این بخش به شما توضیح داده ایم، می‌توانید از شر هر گونه دوده و گرد و خاک انباشته شده بر روی توری های درب و پنجره خلاص شوید.

اولین و بهترین گزینه برای تمیز کردن توری‌های پنجره استفاده از یک بخارشوی می‌باشد. بخارشوی می‌تواند دوده و گردو خاک‌های جذب شده را به راحتی و در سخت ترین مکان ها شستشو دهد. اگر توری‌ شما از مدل مگنتیک می‌باشد، شما به آسانی می‌توانید آنها را از قابشان جدا کرده و شستشو دهید.

اگر بخارشوی ندارید، باید به سراغ شستشو آنها به وسیله آب بروید، اگر ارتفاع پنجره ها بالا می‌باشد و دسترسی شما برای شستشو کم است، می‌توانید با استفاده از یک جاروبرقی، گرد و خاک‌ها را جارو کنید. در نهایت پس از جارو کردن باید با یک دستمال مرطوب جلو و پشت توری خود را تمیز کنید.

مراحل نصب توری پنجره و درب

پس از اینکه ابعاد از طرف نصاب تعیین شد باید سفارش تولید ثبت شود. حال که توری پنجره و درب دوجداره تولید شده و آماده نصب می‌باشد، تازه وارد مراحل نصب می‌شویم. برای نصب عمده این محصولات، نیاز است که از یک نصاب ماهر توری بهره ببرید، چرا که توری ها باید در محل های مشخص شده با استفاده از پیچ ها و ابزار مورد نیاز و یراق آلات مخصوص نسب شوند. پس از عملیات نصب، به مرحله رگلاژ این محصول می‌رسیم که در طی آن از درست عمل کردن توری مطمئن می‌شویم.

مراحل نصب توری پنجره و درب

مراحل نصب توری پنجره و درب

قیمت توری پنجره و درب

بحث قیمت برای این محولات همواره مورد ابهام می‌باشد، چرا که این محصولات از انواع بسیار زیادی برخوردار می‌باشند. یکی از مهمترین مسائلی که باعث ماندگاری و افزایش قیمتی توری پنجره و درب می شود، بحث جنس و موادی است که در ساخت آن ها استفاده می‌شود. اولین و مهم ترین مسئله ای که به هنگام خرید یک توری باید به خاطر داشته باشید، بررسی نیاز های شما و ابعاد و شرایط درب یا پنجره سازه شما می‌باشد.

این بررسی به شما کمک می‌کند تا محصولی مناسب و باکیفیت را مختص به نیاز های خود خریداری کرده و سود کنید. در صورت وجود سوالات بیشتر در مورد محصولات می‌توانید با شماره ۲ –  ۸۸۸۵۷۵۷۰ – ۰۲۱ با ما در ارتباط باشید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها