توری مش استیل

مقدمه

توری مش استیل از شبکه سازی سیم آلیاژ فولاد ضد زنگ تهیه می‌شود. این محصول به عنوان یکی از انواع توری های فلزی پرکاربرد به علت داشتن خواص متمایزی همچون مقاومت در برابر خوردگی و تنوع بالای آن در صنایع مختلفی کاربرد دارد. فولاد زنگ نزن یا همان استنلس استیل، آلیاژی با پایه آهنی است که خاصیت ضد زنگ بودن خود را از یک لایه اکسید کروم گرفته است.

این ماده علاوه بر حداقل 11 درصد کرومی که دارد، شامل مولیبدن و نیکل در گرید های مختلف خود می‌باشد. صنعت مش و مفتول ایرانیان با سال ها تجربه در این صنعت در اینجا مشخصات فنی، کاربرد ها و انواع توری مش استیل را برای شما تعبیه دیده است، تا شما بیشتر با این محصول آشنا شوید.

توری مش استیل

توری مش استیل

وجود این مواد در توری مش استیل در بهبود خواص مکانیکی دیگر آن از جمله مقاومت در برابر حرارت نیز تاثیر داشته و در نتیجه این خواص، فولاد زنگ نزن به شکل های مختلفی همچون لوله ها و توری های مختلف در صنایع کاربرد دارد. با توجه به مزایای بسیار زیاد توری مش استیل، از آن در صنایع و پروژه های ساختمان سازی همچون طراحی داخلی منازل بهره می‌برند. این توری ها برای مواردی که احتیاج به دوام زیادی دارند مانند ساخت انواع حفاظ و حصار های امنیتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

از ورق های توری مش استیل نیز می‌توان در ساخت در و پنجره، دیوار، سقف و پایه های ساختمان استفاده کرد. همچنین توری استیل کاربرد های فراوانی در صنایع غذایی، فیلتراسیون و صنعت نفت داشته و آن را به یکی از پراهمیت ترین و محبوب ترین انواع توری ها تبدیل می‌کند. توری استنلس استیل انواع مختلفی دارد اما دو نوع آلیاژ فلزی آن بیشترین کاربرد را در میان بقیه دارند.

قیمت توری مش استیل

این توری ها یکی از اقلام پرکاربرد در صنعت ساختمان سازی به شمار می‌آیند، چرا که از مقاومت بالایی در برابر خوردگی برخوردار بوده و استحکام زیادی نیز از خود نشان می‌دهند. شما می‌توانید این دسته از توری ها را در انواع مختلفی مشاهده کرده و با توجه به نیاز های خودتان بهترین گزینه را خریداری کنید.

لازم به ذکر است که این دسته از توری ها با نام های توری استیل یا مش استیل نیز شناخته شده می‌باشند و در توپ های گرد به فروش می‌رسند و مبنای محاسبه قیمت نهایی آنها بر حسب متر می‌باشد.

همانطور که پیش تر اشاره کردیم این محصولات در انواع مختلفی به بازار عرضه می‌شوند که از مهم ترین و محبوب ترین آنها می‌توانیم به توری مش استیل جناقی، ساده، ضخیم صنعتی، جودون، سنگ شکن، ضد گرما، ضد اسید، ضد آب و موارد زیاد دیگری اشاره کرد. هر یک از انواع توری های استیل ویژگی های منحصر به فرد خود را داشته و متناسب با نیاز های مشتریان به تولید می‌رسند.

توری مش استیل

توری مش استیل

در حالت کلی به محصولاتی که از در هم تنیده شدن مفتول ها تولید می‌شوند، توری گفته می‌شود و توری مش استیل یکی از بهترین انواع آنها بوده، چرا که امکان زنگ زدگی آنها وجود ندارد و طول عمر بالایی دارند. این طول عمر بلند مدت سبب می‌شود که استفاده از این محصولات در ساختمان سازی امری مقرون به صرفه به شمار بیاید. در ادامه این مطلب دو مورد از مهمترین انواع توری مش استیل یعنی مش استیل 304 و 316 را به شما معرفی خواهیم کرد.

مش استیل 304

این توری استیل به عنوان پرکاربرد ترین انواع توری استیل به شمار می‌آید و در صنایع مختلفی همچون صنایع غذایی، پتروشیمی، ماشین سازی، معادن و ساختمان سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در صنایع جداسازی، غربالگری و سرند بسیاری از پودر ها، مایعات و مواد متنوع دیگر با استفاده از این دسته توری های مش صورت می‌گیرد. مقاومت بالا، انعطاف پذیری و سهولت استفاده از این محصول، از مهم ترین دلایل محبوبت آن در صنایع مختلف می‌باشد.

معرفی مشخصات فنی توری مش استیل 304

توری استیل 304، محصولی پر مصرف و کاربردی بوده که آلیاژ آن از 17 درصد نیکل و 16 درصد کروم تشکیل شده است. توری استیل 304 با توجه مشخصات فنی مختلفی که دارد از کاربرد های متوعی برخوردار می‌باشد. این مشخصات فنی مواردی همچون ابعاد، صخامت مفتول و نوع بافت می‌باشند که باعث این متغیر ها در مشخصات فنی محصول نهایی می‌شوند.

توری های استیل 304 ممکن است به صورت ساده، جناغی، دولا و جودون بافته و به بازار عرضه شوند. ضخامت مفتول های مورد استفاده در این توری ها از 0.4 میلی متر تا 2 میلی متر متغیر می‌باشند که باعث تنوع بالای این محصول می‌شوند.

کاربرد های مش استیل 304

کاربرد های توری مش استیل 304 بسیار گسترده می‌باشد اما برخی از مصارف آنها بیشتر شناخته شده می‌باشند. بسیاری از ظروف و لوازم آشپزخانه ها همچون الک و صافی یا سبد های نگهداری مواد غذایی با استفاده از این محصول به تولید می‌رسند. همچنین برخی مواقع در بخش های مختلف طراحی دکوراسیون داخلی خانه نیز از مش استیل به شکل های گوناگونی استفاده می‌شود.

مش استیل 304

مش استیل 304

از دیگر استفاده های کاربردی توری مش استیل 304 حفاظت از اماکن مختلف می‌باشد. از انواع این توری ها در ساخت حفاظ مرغداری ها، مراکز نظامی و مزارع بهره برده می‌شود. همچنین از این توری ها در ساختمان سازی به عنوان غربال مصالح ساختمانی استفاده می‌شود یا از آن ها برای زیر سازی پوشش های دیوار، اجرای نمای خارجی ساختمان و دکوراسیون داخلی استفاده می‌شود. از توری مش استیل 304 در فیلتراسیون بسیاری از مواد و محصولات در صنایعی همچون صنایع غذایی، ماشین سازی، ساختمان سازی، داروسازی، پتروشیمی، چاپ، تصفیه آب و فاضلاب و موارد دیگر استفاده می‌شود.

توری مش استیل 316

مش استیل 316 بعد از توری استیل 304 یکی از پرکاربرد ترین انواع توری مش استیل به شمار می‌آید. تفاوت های بین این دو محصول جزئی اما مهم می‌باشند. آلیاژ استیل 304 از 17 درصد نیکل و 16 درصد کروم تشکیل شده است، در صورتی که آلیاژ استیل 306 متشکل از 18 درصد کروم، 10 درصد نیکل و 2 درصد مولیبدن می‌باشد.

به دلیل اینکه در ساخت توری استیل 316 از نیکل بیشتر و مولیبدن استفاده می‌شود، از کیفیت و مقاومت بالاتری برخوردار می‌‌باشد. مقوامت بالاتر این دسته از توری ها سبب شده که در برخی از فعالیت ها به توری 304 ترجیح داده شوند. مش استیل 316 بیشتر در شرایط با رطوبت، حرارت بالا و وجود مواد شیمیایی خورنده مناسب می‌باشد.

کاربرد های مش استیل 316

تقریبا بیشتر کاربرد های این محصول با توری مش استیل 304 یکسان می‌باشد اما از آنجایی که قیمت توری مش استیل 316 بیشتر می‌باشد در اغلب اوقات از مدل 304 این محصولات استفاده می‌شود. با این حال با توجه به ویژگی های توری استیل 316 برخی موارد حتمی لازم است که از این دسته از توری ها استفاده شود. در اینجا برخی از این موارد را برای شما آورده ایم:

  • داروسازی
  • تولید تجهیزات دریایی
  • لاستیک سازی
  • هوافضا
  • تصفیه آب
  • فرآوری مواد شیمیایی
  • صنایع غذایی
  • تحقیقات آزمایشگاهی
  • خودروسازی

به طور کلی از این نوع مش برای فعالیت هایی با دمای بالا، رطوبت و خورندگی بالا استفاده می‌شود که برخی از آنها شامل مواردی همچون صنایع کشتی سازی و تولید تجهیزات دریانوردی می‌باشد. در صنعت ساختمان سازی نیز از توری مش استیل 316 به فراوانی استفاده می‌شود، هرچند که این استفاده اختصاص بیشتری به مناطق با آب و هوای شرجی دارد، ولی در هر صورت استفاده از استیل 316 در معماری بنا به استحکام بیشتر آن کمک می‌کند.

معمولا زمانی از گرید 316 مش استنلس استیل استفاده می‌شود که قصد جوشکاری های سنگین داریم. زیرا درصد بالای نیکل آن و وجود مولیبدن باعث می‌شود این محصول از مقاومت بالاتری در برابر گرمای جوشکاری برخوردار باشد. مش استیل 316 در داروسازی، فعالیت های آزمایشگاه و فرآوری موارد شیمیایی نیز بسیار حائز اهمیت می‌باشد.

در این مدل از فعالیت ها فیلتراسیون و جداسازی دقیق مواد اهمیت شایانی دارد. از آنجایی که این مواد از ترکیبات خورنده ای برخوردار می‌باشند، می‌توانند موجب اکسایش دیگر توری های مش استیل شوند و به همین دلیل باید از توری استیل 316 استفاده کرد.

از این محصولات همچنین در تصفیه و فیلتراسیون مایعات استفاده می‌شود، چرا که در برابر رطوبت مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهند. همچنین باید به این نکته توجه داشت که برخی از سیالاتی که تصفیه می‌شوند از خاصیت اسیدی یا قلیایی بالایی برخوردار می‌باشند که ممکن است به توری فیلتر آسیب وارد کنند، به همین دلیل بهتر است در این موارد از توری مش استیل 316 استفاده کنید. در صورت وجود سوالات بیشتر در مورد محصولات می‌توانید با شماره ۲ –  ۸۸۸۵۷۵۷۰ – ۰۲۱ با ما در ارتباط باشید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها